11 Ağustos 2008 Pazartesi

Yumurta mı filmden, film mi yumurtadan çıkar?...

Hilmi Bulunmaz
11 Ağustos 2008


Sinemaya çok sıcak bakan biri değilim. Daha yerinde bir deyişle, sanata uzaklaştıkça, sinemadan nefret ediyorum. Sanata yaklaştıkça, içime kıpırtılar doluyor...

Sinema sitesi açtığımdan bu yana, daha çok film izlemeye çalışıyorum. Ne yazık ki, izlediğim filmlerin çoğu berbat. Sanattan uzak. Ödüle yakın!...

Yumurta da nefret ettiğim, beğenmediğim, sanattan uzak filmlerden biri. Hiçbir anlamı olmayan, çekilmek için çekilmiş bir film. Belki de para yardımı alıp köşeye dönmek için çekilmiş olabilir. Bu yanıyla şimdilik ilgilenmiyorum...

Nuri Bilge Ceylan'ın saçma filmlerine öykünen, bu yönetmenin üçüncü dereceden taklidi bir yönetmen tarafından "üretilmiş" bir film Yumurta. Tıpkı Ceylan filmlerinde olduğu gibi, başrolda "sıkıntı" var. İki anlamsız oyuncunun, iki anlamsız tip çizmeye çalıştığı, anlamsız bile olsa hiçbir konu içermeyen, niçin çevrildiğini anlayamadığım film için, bazı izleyici görüşlerini dikkatinize sunuyorum:


Damla Çelikkaya
07.08.2008
Konusunu okudum. Çok da ilgimi çekti; ama boşa geçen bir buçuk saat.... İnanın o kadar sıkıldım ki, filmi seyrederken sırf sonunda farklı bi numarayla bizi etkilerler mi diye bekledim; ama nerde! Çok sinir oldum açıkçası. Bu ne ya; konu yok, olay yok, donuk sönük bir film; hiç bir anlam ifade etmiyor.

Bekir Aybakır
15.07.2008
Hayal kırıklığı. Bu ödüllerin neye göre verildiğini çok merak ediyorum. Türkiye'den ödüllü film izlemeye tövbe ettim. Ne konu var ne olay var ne diyalog var ne sürükleyicilik var. Filmde hiçbir şey yok. Tamam filmin psikolojik ve biyografik olduğunu anlıyorum ama sırf birinin hayatı ya da hayalleri anlatılıyor diye kamera açısı şöyle ışığı böyle diye film abartılmaz ki.kaldı ki onların güzelliği de tartışılır. Filmi izlediğimde anladığım tek şey 1.5saatin boşa geçmiş olduğuydu. Zamanında şu sözleri biraz kırıcı bulmuştum ama bu filmin bu kadar pohpohlanmasının üzerine cuk oturacak: "Yerim portakalını da, film festivalini de, lalesini de."

Cenk Tolga İçlioğlu
04.07.2008
Bu film 1 puanı bile haketmiyor. "Filmin konusu neydi?" diye sorsalar anlatacak konusu bile yok. Ne kadar basit bir toplumuz ki, böyle ucubeleri ödüle boğuyor, insanları kandırıyoruz. İnsanların verdiği paralara, harcadığı zamana yazık. Filmdeki kırmızı renkli Skoda Favorit bile Nejat İşler'den daha iyi oyunculuk sergilemiş:)))

Hicabi köse
01.07.2008
Kürşat Kanıgür arkadaşımıza katılıyorum. Filmi ödüllü diye sonuna kadar izleme gafletinde bulundum. Harcadığım zamana yanıyorum. Filmi beğenip de ballandıran, ödül veren, 10 puan veren insanları da anlamış değilim. Demek ki entelektüel olduğunu göstermenin bir diğer yolu da boş ve anlamsız şeyleri güzel ve beğenilir bulmak. Allah aşkına şu filmde Nejat İşler sigara içmek ve araba kullanmaktan başka ne yapıyor? Hayatımda gördüğüm en saçma film. İzlemeyi düşünenler kesinlikle vazgeçsinler, çok pişman olurlar.

(Kaynak: intersinema.com)

Hiç yorum yok: