10 Temmuz 2008 Perşembe

Bu filmi izleyin: Rembetiko...

Hilmi Bulunmaz
22 Haziran 2008


Cumartesiyi pazara bağlayan gece Rembetiko filmini izledim. Hiçbir bilgiye sahip olmadığım filme önce göz ucuyla baktım. Ardından yoğunlaşmam arttı ve can kulağıyla dinlemeye başladım. Türkçe alt yazıyla izlediğim film, Yunanca'ydı. Son derecede keyif aldığım Rembetiko'yu tüm okurlarımın izlemesini arzu ediyorum...

Bir şarkıcının tragedyasını anlatan Rembetiko, insanla müziğin içiçeliğini vurguluyor. Yunanistan'ın toplumsal yaşamıyla koşut bir öyküleme tekniğiyle çekilen film, çok sıradan görünmekle birlikte, insanın yüreğine işleyen bir duyarlılığa sahip. Bir şarkıcının kızı olarak dünyaya gelen Marika, kendisi de bir kız çocuk dünyaya getirip, onun da eğlence dünyasına kapılan biri olmasını görüyor. Bu durum, hiç de hoşuna gitmiyor...

Küçük bir Yunanistan kasabasından, Amerika'nın renkli dünyasına dek büyük bir sıçramayla sahneleri işgal eden Marika, ne yazık ki, büyük bir düş kırıklığı yaşıyor ve filmin sonunda hazin bir ölümle karşılaşıyor. Konuyu anlatmaktan çok, izlenmesini istediğim bu filmi sizlere öneriyorum...

(Kaynak: OYUN)

Hiç yorum yok: